Trail by the Sea 26 februari 2012

Wat een leuke trail was dit!! Zondagochtend opgehaald door ‘Ironlady’ Paula en gezellig samen naar Renesse gereden. Heerlijk kunnen bij kletsen en zo waren we zo in Zeeland. De auto konden we makkelijk kwijt en naar het Strandpark de Zeeuwse kust gelopen. Daar zagen we meteen al een boel bekenden en na het ophalen van het startnummer en t-shirt naar de auto terug om even om te kleden en de stroopwafels. Heerlijk even aan de wafels samen met een lekker bakkie koffie. Super geregeld van de organisatie. Martine de beloofde doping gegeven alleen helaas Ines niet meer gezien dus de laatste maar zelf opgegeten (kan geen kwaad). Bij de wc’s was ik Ingrid weer tegen gekomen en besloten samen te gaan lopen.  We liepen/ wandelden met z’n allen naar de start op het strand. Onderweg kwam Ines ons nog even voorbij en even gekletst en succes gewenst. Veel lopers hadden een rugzak met drinken of een belt om. Had voor de eerste 12km een flesje meegenomen en dat was me achteraf goed bevallen.

Het was een leuke start zo met iedereen op de eerste rij. En iedereen zocht een hard stukje strand om te lopen. Al lopende richting de zee zag ik Don nog en even lopen kletsen. Me daarna weer af laten zakken naar Ingrid en al kletsend de km’s door het mulle zand weggelopen. Na een tijdje kwam aan het eerste stukje strand een eind en gingen we via een duinpad weer verder. Daarna volgde weer een stuk strand en bij de strandafgang moesten we een flink stuk klimmen, maar boven was het een schitterend uitzicht, vandaar gingen we over smalle paadjes omhoog, omlaag over de hoge Meeuwenduinen. Vervolgens weer steil omhoog met bovenop de drinkpost, heerlijk even bijtanken.  Hierna ging het parcours verder door het zandverstuivingsgebied waarna we uitkwamen in boswachterij Westerschouwen met weer smalle paadjes langs mooie vennetjes. Wat was dit afzien en zo genieten. Op de helft hadden we al twee uur gelopen, dus we dachten dat we er wel vier uur over zouden doen. Maar het tweede gedeelte was een stuk vlakker en minder mul zand. Nog een stuk heide, daar had ik afgelopen zomer nog gefietst en leuk om weer te zijn. De koeien schrokken toch wel een beetje van ons en vlogen alle kanten op. Hierna nog een stuk duinpad, bewoonde wereld, de laatste  drankpost (met een geweldige verzorging), trap omhoog, trap omlaag en voor de laatste keer het strand op. En toen was het nog maar een klein stukje, konden de speaker al

horen. Het strand weer af, weg oversteken en met lange passen naar de finish. 34.62 ongelofelijke mooie zware km’s in 3.46.19 helemaal blij met deze tijd voor mijn EERSTE trail!! En daar heb ik wel een hele mooie voor uitgezocht, geweldige omgeving, organisatie en publiek.

Heb heerlijk gelopen samen met Ingrid, op naar mijn jubileum, mijn 25ste marathon. Dit wordt de Galgenbergmarathon op 10 maart samen met Ingrid (we gaan dan gewoon verder met kletsen) en Ruud die dan ook zijn jubileum marathon loopt.